mandag den 20. juni 2011

Oreo CupCakes

Engang for laaang tid siden tog jeg hjem til en af mine rigtig gode veninder Katrine Noe for at bage cupcakes og creppe vores hår. Det skal siges at kagerne var superb og kan såå meget anbefales. Yumm. Vi tog en masse billeder af den hyggelige dag, men af en eller anden grund gik der rigtig lang tid inden at jeg fik dem ;p Nu har jeg dem dog og så tænkte jeg at jeg gerne ville dele min supergode dag med alle mine dejlige læsere (selvom det er lidt forsinket) <3


Her er opskriften på de super lækre cupcakes: <3




Til ca. 17 store cupcakes skal I bruge:
- 4,5 dl sukker
- 4,5 dl mel
- 2 dl mørk kakao
- 3 tsk bagepulver
- 2 æg
- 2,5 dl mælk
- 1 dl olie (vegetabilsk)
- 2 tsk vanillepulver
- 1 dl kogt vand
- 3 ruller oreos


1. Varm ovnen til 175 grader. Put muffinforme i en plade og put den ene halvdel af en oreo i formen med cremesiden opad.



2. Rør mel, kakao og bagepulver sammen i én skål



3. Bland sukker, æg, mælk, olie og vanille i en anden skål. Rør sammen indtil det er godt blandet.


4. Tilsæt melblandingen og rør på mellem hastighed i 2-3 minutter.


5. Rør herefter det kogende vand i (blandingen bliver nu meget flydende). Hæld herefter dejen i formene ca 3/4 fyldt. Bag i ovnen ca. 25 minutter. Lad dem køle helt af efter.




Frosting: Jeg lavede den lidt på gefühl så alle mål er ca. mål, men smag jer frem. 2 spsk smør, 1 pakke flormelis (450g), 0,5 dl varmt vand og 3 tsk vanillesukker røres grundigt sammen.
Herefter tilsættes knuste oreos (den anden halvdel af dem I skilte ad til muffinformene + nogle flere). Vendes i dejen efter hvor meget man vil have.

Udover det havde vi det lidt sjovt med et creppejern. Og det kan være at du ikke ved hvad et creppejern er, så kan du se hvad udfaldet kommer til at se ud...









-Sukkersødehilsner fra LVSM

Ingen kommentarer:

Send en kommentar