tirsdag den 19. april 2011

Påske, Ferie, Film

Hello Mensch!
Jeg ville bare lige dele min forkærlighed for film med jer... Påske er som alle jo ved = ferie. Og ferie er = film. Så jeg har siddet og stenet film såsom 'den unge Victoria', 'The ugly truth', 'Easy A' og mange andre hele ferien. Men den bedste af dem alle var dog 'The boy in the striped pyjamas'. Den er helt fantastisk, men jeg ved bare ikke om jeg skal kalde den god eller dårlig. Da jeg så den begyndte jeg at tude som var det Titanic, for den var bare så søgelig. Der skete bare den ene ulykkelighed efter den anden, og når det så lige så ud som om at det hele blev lidt lysere skete der noget så jeg begyndte at græde igen. Den er meget barsk, men den er også real, og derfor kan jeg godt lide den. Den gav mig meget at tænke over og jeg bliver stadig blue når jeg tænker på den. Så hvis du er en svag sjæl vil jeg ikke råde dig til at se den. Men alle jer andre; gør jer klar at græde øjnene ud.


Lige en kort "Den handler om":
Den handler om en 8 årig dreng som hedder Bruno og som lever i starten af 2. Verdenskrig. Hans far arbejder for Hitler og er "en meget vigtig person". Bruno, hans far og hans mor og hans søster Gretel bor i hjertet af Berlin, men en dag bliver hele familien sendt ud på landet, hvor Brunos far skal være kommandant. på Brunos værelse er der et vindue og hvis man kigger ud af det vindue kan man se en lejr, og i den lejr er der en masse mennesker klædt i pyjamasser.
Derfra sker der en masse som jeg ikke vil fortælle om, for det vil ødelægge spændingen. Anyway, se den! du vil ikke fortryde det! Og hvis du har lyst og tid skal du helt sikkert også læse bogen. Man for et rigtig godt indblik i en 8 årig drengs liv.
Det var alt for nu see ya'!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar